onsdag 26. august 2015

Høstjakt

Nå nærmer det seg årets høstjakt, og kan nesten ikke vente. Reiser bort fra Bergen en langhelg til Ål i Hallingdal. Da blir det fiske og jakt og forhåpentligvis mer kjøtt og fisk i frysen. Mimrer jo altid litt når jakta nærmer seg og fant noen bilder fra 2010, min første offisielle rype.

Rimelig stolt jeger

Siden jeg har lovet Kristina og ikke si noe om hvor mye jeg får, så kan jeg ikke legge ut noen bilder eller innlegg før jeg har kommet meg hel hjem igjen, så om ca 1 mnd kommer ett større innlegg om årets rype/skogsfugl jakt og ørret fiske.

Nå pleier vi ikke få så mye fugl på jakt, men som jeg sier, det er ikke bare det å skyte fugl og fylle frysen som er grunnen til at jeg liker jakt, det er det sosiale og ikke minst naturen. Fugl er jo bare bonus. Uheldigvis er det sjeldent jeg nyter naturen så mye som når 10. september kommer, burde jo gjøre det mye oftere. Og det og lage mat ute er jo så fantastisk digg. Maten smaker jo så mye bedre, og du får fantastisk utsikt i tillegg.


kaffi og matpause på 1300 meters høyde


Tenk hvor heldige vi er som har slik natur her i landet. Du kan ikke annet enn å bli litt salig når du sitter der og ser ut over fjellheimen. Bildet her er tatt på kvelden og som en liten prikk langt der borte ligger hytten. Langt å gå, men energien finner vi med slik utsikt. Merker det kribler mer og mer og får mer og mer reisefeber til vi skal reise til Ål. Aldri hvert der før og spent på hvordan det ser ut og om fisken biter og om det blir noe oppi sekken når jeg reiser hjem igjen. En hel langhelg på guttetur med faren min og brødrene mine, ja og Tussi blir med også, selv om hun ikke er jakt hund, noen må jo passe på fiskerne også.

Har du sett noe så vakkert?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar