fredag 21. august 2015

Lavkarbo "pizza"

Idag prøvde jeg meg på noe nytt, siden det er fredag så må vi jo kose oss litt. Fant en oppskrift på noen kake/skive/brød ting på nettet og brukte det som basis og hev litt ekstra oppi. Etter at de var ferdige hadde jeg kjøttdeig med saus og sopp på. Og selvføgelig litt ost. Utrolig snadder. To stykk holdt og var mett en god stund.

Oppskriften er, sånn ca:
3 egg
3 ss smøreost ( jeg brukte philadelphia naturel)
1 ts bakepulver
200 g revet ost
1 dl mandelmel




Jeg skilte eggene og hadde osten sammen med plommen og mikset dette, eggehvitene hadde jeg bakepulver i og pisket dette stivt. Så blandet jeg forsiktig inn mandel mel og revet ost og eggeplommene. La de på steike brett på 180 grader i så lang tid som det tok..... Litt på gefylen, men når de ble gylne tok jeg dem ut. Lot de hvile seg mens jeg stekte kjøttdeig og sopp og hadde litt pizzasaus i, Santa maria sin på flaske siden den hadde minst karbohydrater.
Tok litt kjøttdeig på hver, dekket med ost og så inn i ovnen igjen på 180 grader til osten begynte å bli hard. turde ikke ha de for lenge i tilfelle bunnen ble svidd. Så neste gang skal jeg ha de lengre i. Men uansett, dette ble en suksess, så dette skal vi ha igjen. Og så bare 2,5 karbohydrater i hver mini pizza  :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar