søndag 2. august 2015

Vaktel huset

Jeg skulle lage meg en vaktel gård, og da trengs ett godt fint hus til flokken. Valgte å bruke minst mulig penger på dette prosjektet. Så alt av material, isolasjon, plast og papp er materiale jeg har fått gratis, avkapp og gjennbruk av diverse. Pluss trær fra skogen. 

 Prøvde meg for første gang på lafting, men det holdt med 2 vegger bare for å ha prøvd det. Men gøy var det. Selve prosessen med først å felle treet, barke, tørke og så sage opp slik at stokkene passet var utrolig gøy. Så skal nok gjøre det senere. Valgte å bare ha de 2 sidene som vises til vanligt.


 Selve tettningen av stokkene var ikke så vakkert, fugeskum var kansje ikke beste måten, men tetter igjen med mose oppå dette for å få ett finere utseende. Her eg også stokkene beiset.

 Da var gulv og innervegger på de laftete veggene ferdig, ganske så fornøyd. Nå står søreveggen for tur. Vinduet er laget av plexiglass, to plater som er festet i en hjemmesnekret ramme, og tettet med silikon. Det ble ett dobbelt vindu for å prøve å isolere litt.

 Isolasjon av innerveggen på søreveggen gikk som en drøm, fryse skal de iallefall ikke. Brukte 15 cm glava.

Og der var søreveggen ferdig snekret og beiset.
Kommer tilbake med mer når jeg har kommt meg videre i prosessen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar