fredag 28. august 2015

Hundekjeks

 I kveld tenkte jeg at jeg skulle prøve meg litt på å lage hundekjeks til Tussi, fant en oppskrift på nett og brukte den som utgangspunkt. Min versjon ble med sardiner og ost, noe Tussi elsker. Blandet først 2 egg, en boks sardiner med olje og rev litt ost, pisket dette sammen før jeg tok i mel. Mengden med mel vet jeg ikke, tok bare litt og litt til det ble en jevn fin deig som ikke klistret.

Jeg syns det ser godt ut, men jeg elsker sardiner da.

Når deigen var klar, kjevlet jeg den ut mellom to bakepapir. Og så satt jeg den i ovnen på 200 grader i ca 20 minutt. Lot den kjøle seg ned litt etterpå, ca 20 min. Deilig lukt av sardiner i hele leiligheten, noe Kristina ikke satt like stor pris på... Så nå står det røkelse på bordet. :)





Etter 20 min skjærte jeg opp alt til små biter, ble en god del.

Og til slutt måtte sjefen sjøl prøvesmake, og de satte hun veldig stor pris på. Nå får vi bare vente til kattene kommer inn og se om de også liker det. Sparta pus har stått ved siden av komfyren en del da, så kan virke som han gleder seg litt til han kommer hjem igjen og godbitene er ferdige.




Lager du godbiter til ditt kjæledyr? Og har du noen oppskrifter du vil dele med oss?


1 kommentar:

  1. så flinke dere er ! Første gang jeg ser noen lage noe sånt til kjæledyr. genialt og sundt for dem ;)

    SvarSlett